Höstmörker

Idag har det varit ett riktigt höstväder, regn och blåst. Jag började dagen med ett besök på min VFU för att prata med min handledare. Fy bubblan vad jag längtar till den sjunde november då jag får träffa alla goa ungar och pedagoger igen! Småbarnen kände ju inte igen mig vad jag märkte, men de äldre barnen blev glada och sprang fram och kramade mig. Gosisar!

Haha, den ena ungen säger "Åh, jag har saknat dig. Jag hade glömt bort hur din röst lät!", hur go kan man va! :D Sånt där får en verkligen att känna att man valt rätt yrke!

Efter det åkte jag hem till Lina för att checka deras nya lägenhet, jag vill också flyttaaa! Någon som har en lägenhet att ge mig? Hehehe.

Senare gick vi ner till centrum för att träffa vår andra kusin över en fika. Fem minuter in i fikan blir det strömavbrott, så efter ett tag kommer personalen och ställer fram ljus på bordet. Möjsigt! Men efter en timme blir alla i centrum utslängda av vakten, jäkla tråkstjärt! Så det var ju bara till att bege sig hem.

Hemma var det också strömavbrott, så det blev till att sitta med levande ljus som enda ljuskälla framför kursböckerna. Att värma på middagen var det ju inte heller något tal om, så det fick bli en smörgåsmiddag. För en halvtimme sen kom strömmen tillbaka, tur var väl det, annars hade jag nog inte lyckats komma upp i tid imorgon.

Japp, det här var min äventyrliga dag, imorgon kommer en ny!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0