Den 15 oktober

Idag fick jag äntligen se det första avsnittet på säsong tre av The walking dead! Det känns som om jag väntat på det i ett år (vilket det i och för sig nästan är). Sjukt bra! Nu måste jag däremot vänta en hel vecka till. Bohoo!
 
Aja, nu tänkte jag faktiskt blogga om lite hur det ser ut just nu. Planen är att jag ska flytta in hos killen snart, inom ett halvår åtminstone. Sååå, jag har varit riktigt shoppingsugen just nu. Det är ju en massa saker som måste köpas nytt då, som matbord, soffbord och byrå. Nu kan vi kryssa av matgrupp i alla fall, det beställde jag nämligen igår. Såå, nu kanske man snart kan sitta i köket och äta istället för i vardagsrummet, sköööönt. För någon månad sedan köpte jag även gardiner, men det var någon gammaldags upphängningstjosan på dem, så jag var tvungen att köpa fingerkrokar till dem. Så nu finns det till och med gardiner i killens sovrum, det är fan fantastiskt! Plus en orkidé i varje fönster. Jag kvinnofierar hans hem!
 
Jaajaaa, bild på matgruppen:
 
Utöver att ha gått i en massa möbel och inredningsbutiker i helgen har vi faktiskt tagit oss tid att gå på bio med mina päron. Det blev Hypnotisören, den var faktiskt rätt bra, men den var ju inte alls som boken vill jag minnas. Det var ju ett bra tag sedan jag läste den, men jag har för mig att själva hypnotisören inte hade något barn, eller åtminstone inte att det är med i själva handlingen? Äääh, jag får läsa om den igen någon gång.
 
Förr förra helgen var det ju även min födelsedag, tjuhuuu! Den firades med att äta på favoritrestaurangen, mmm schnitzel! Jag fick pengar, en blomma, en epilator, en skål, ljuslykta och en hotellnattsvistelse. Fan vad ont det gör att epilera under armarna, hohoho!
 
Bild från restaurangen (killen får fortsätta vara anonym):
 
För pengarna jag fick (egentligen en oanvänd julklapp - presentkort på chilli - yeaah, pengarna ner i sparbössan) köpte jag en kandelaber, jupp. Redan då påbörjades operation inred-killens-lägenhet.
 
 
Den här veckan kommer spenderas i skolan, måste komma igång med min fördjupning, ska måååla, måla och måååååla. Vad vet jag inte, tror inte ens att jag förstår vad meningen är. Men det är väl bara att bita ihop antar jag, det är ju trots allt bara 459 dagar kvar till examen!
 

Kommentarer
Postat av: Vivvsan

hahah heeeja laajnda!!! :)

2012-10-16 @ 01:42:48
URL: http://roosalilja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0