Sneak peak 2

Nu har jag varit riktigt dålig på att uppdatera, men vem kan klandra mig? Jag har ju trots allt haft fullt upp. Fredag till lördag var jag iväg på en hemlighet, hähä. När jag kommer hem på lördag kväll visar det sig att pappa inte bara målat klart taket, han hade även målat klart väggen ovanför panelerna och en omgång på panelen. Vad ska man säga? Jag har en mycket rar far, även om meningen var att JAG skulle måla allt (förutom taket då). Sen vet jag ju att han är som han är, han kan inte hålla sig borta.

Hade det bara varit jag som målat hade det förmodligen inte kommit så långt som det kommit nu, för nu är alla väggar faktiskt klara. Körde igång med sista målningen på panelerna igår och började därefter med första grundningen på fönsterbrädorna och elementskydden. Idag blev det sista grundningen och imorgon ska jag försöka hinna med att måla dem och jag hoppas det räcker med en omgång, annars måste vi köpa en till färgbytta... och det är ju sådär! Många liter färg har det gått åt, men jävligt härligt blir det. Det är ett helt nytt rum! Luftigt, inbjudande och härligt, så ska det vara.

Eftersom jag är så snäll, så bjuder jag er på en till liten glutt på hur det ser ut nu.



Här är alltså det färdiga resultatet på väggarna. Det blev inte samma nyans på panelerna och övriga väggen som jag tänkte först, men det här blev faktiskt mycket snyggare. Nu vet jag inte hur rättvisa färgerna gör sig på bilden (inbyggd blixt och ingen ork till att fixa till bilden), men det får duga som en "förhandstitt". Övre delen av väggen är hursomhelst i antikvit och panelen i bara vit.

I söndags blev det även en snabb tripp till IKEA (som jag egentligen hatar att knata runt i, speciellt under en löningshelg), där jag (läs; mina föräldrar vägrade låta mig betala) införskaffade en ny klädsel till soffan. Smarrigt värre!

Bild på det färdiga rummet (som egentligen aldrig kommer bli riktigt färdigt enligt mig) kommer väl förhoppningsvis senare i veckan.

Yeey me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0