En dag med Vivvsan

Detta får bli ett inlägg fyllt med bilder, "tjoflöjt" tänker ni, jojomensan det vet jag att ni gör!

Det var alltså igår som jag träffade denna varelse inne i staden. Det började med att jag (som i vanlig ordning, som den tidspessimist jag är) kom väldigt tidigt. Jag bestämde mig för att gömma mig på centralstationens entréplan, gav Vivvi en ledtråd om vart jag satt. Ledtråden löd: "SJ Lounge" skylt! Hon var såpass duktig så att hon hittade mig väldigt fort. Därefter bestämde vi oss för att knata till Max för att käka lite chili cheese, jag tog en milkshake till. Medan Vivvsan beställde sina nyttigheter skulle jag ta min bricka och flytta lite på mig, men kunden som stod i kassan bredvid råkade stöta till min bricka och min milkshake välte. Hon sa förlåt och jag fick en helt ny av den trevlige grabben i kassan, allt var frid och fröjd.

Vi åt upp de übergoda friterade ostbollarna med chili i och begav oss sedan ut, då bestämde vi oss för att jaga solen. Solen försvann när vi kom fram till det ställe där det tidigare varit soligt och vinden blåste iväg oss, då blev vi ledsna och knatade upp mot Tegnérlunden. Här kommer bilderna!


Båda drog upp kameran, vi fotade varandra, som det brukar bli!


Vivvsan pekar på något... och ja, det är byggnaden till höger, hon gillar stjärnan!


Vivvsan går mot statyn och kramar den, blir rädd när hon kollar upp och har en man vid namn August Strindberg stirrandes rätt ner på henne. Film finns på det och det kanske kommer upp, hähä!


Själv så gillade jag speciellt hans fot, åhja, jag är en fotfetischist!


Sen skulle vi gå vidare men trappan ned från parken var numera snarare en pulkabacke. Vivvsan kände sig då som "äldre än en gammal tant". Hennes tappra försök att stadigt ta sig ned för trappan finns även den på film.

Här blev dessvärre minneskortet fullt och jag orkade inte byta det just då. Så tills jag bytte minneskort blev det en del strövande i olika butiker, sannerligen intressant. Speciellt en bok vi hittade, men sådant nämner vi inte här mer än att vi tyckte att "Huvudvärken" var otroligt rolig.

Vi började frysa och bestämde oss för att jaga solen igen.


Vi hittade den! En parkbänk fick den stora äran att ha oss som sällskap medan vi satt där och skapade några videos. Min kamera verkade däremot bara spela in i max 30 sekunder, jag måste ha råkat trycka in någon dålig inställning.


Så här såg Vivvsan ut efter att tre turister kommit fram till oss och frågat efter något café där de kan se ut över hela staden. Jag tyckte att det borde vara Slussen, bad Vivvsan förklara vägen för min engelska inte är av den bästa. Det gick snett, vi satt mest och skrattade. De frågade vart vi brukar gå för att dricka och äta en kaka... Då sa jag hem, dem var äckliga och trodde att det på något sätt var inbjudan, men nej det var de verkligen inte, så de gick, woho!

Återträff får det bli snart igen, då kommer jag till Västerås! :D


Kommentarer
Postat av: Vivvsan

Wiiiie!! :D Nu är vi tusan duktiga på att ses alltså stolt hihi :D

2011-03-06 @ 19:37:08
URL: http://roosalilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0