Grönaaaaan

Igår var jag då på Gröna Lund med Carro, det var sjukt roligt, men annat kan det väl fan inte bli?

Direkt när vi kom in sa jag "Vi börjar med Pop-Expressen", gick till det ställe där det alltid legat, men den var borta! Så vi började istället med Fritt fall, tilt dessutom. Hua, jag är riktigt höjdrädd, men samtidigt en adrenalinjunkie som det brukar kallas. Äckligt var det i alla fall när skiten lutade sådär 80 meter upp i luften. Efter att ha åkt några attraktioner bar det iväg till ett hamburgerställe för att få i sig lite föda. Där mötte Carro en gammal arbetskollega som berättade för oss att Pop-Expressen inte alls var borta, de hade bara flyttat den. Så efter maten och lite slänggunga (som tydligen heter Kättingflygaren, har den alltid gjort det?) bar det av mot Pop-Expressen. Väl där ser vi "INGEN KÖÖÖÖ!", hmpf... den var tydligen ur funktion för tillfället, så vadfan. Då gick vi istället till Spökhuset.

Carro sa att hon var som en unge i Spökhuset och blev asrädd, jag trodde inte att det kunde vara sååå farligt egentligen. Men redan i dörröppningen in så står någon figur som liknade Alf i Mupparna. Jag kom förbi honom utan några problem, men när Carro ska in stoppar han henne och står i vägen. Hon skriker "Lindaaaa!" och tar sig förbi, då tar "Alf" tag i mitt hår och säger "Lindaaaaaa" med slemmig röst. På en balkong inne i huset kommer någon som är utklädd att likna tjejen i The Grudge, eller om det är The Ring stapplandes mot oss. Carro greppar tag om min rygg och använder mig som sköld medan hon skriker "Nej, nej, nej, nej, nej!" och dansar runt med mig, säkert i ett tiotal varv. Jag sa ju att jag skulle föreviga detta, Carro. Mohaha! Det är något jag alltid kommer komma ihåg i alla fall, skrattade mig igenom hela huset!

Vi åkte väl några saker till tills vi beslöt oss för att gå tillbaka och kolla om Pop-Expressen funkade, jodå den snurrade på, så vi ställde oss i kö. Då kommer en utav värdarna fram efter ett tag och säger att "Den funkar fortfarande inte, vi testkör den bara, vi vet inte riktigt när vi kan ha igång den igen". Så det var bara att traska iväg igen.

Efter ett tag kom vi tillbaka dit igen, och nu verkade den funka, så vi ställde oss i kö. När vi i princip var framme till att komma på Pop-Expressen, då jävlar ballar den ur. Så det var bara att gå därifrån IGEN!

Vi åkte lite annat, en massa saker som jag aldrig åkt förut, jag har ju ändå inte varit på Grönan och åkt någonting på flera år, så det var en massa saker som man missat. Bland annat Kvasten, Insane och Twister. Dessa var även de sjukt roliga, även om kötiden till Twister var lång, det tog säkert en halvtimme. Den var hursomhelst jävligt härlig.

Eftersom vi inte kunde släppa taget om Pop-Expressen så gick vi dit igen, och den funkade igen, så vi ställde oss i kö ännu en gång. Utan förhoppningar om att vi skulle få åka den då. Den här gången blev vi däremot förbannade över några idioter som stod i kön framför oss. Det stod tre eller fyra personer där, och vinkade först in två kompisar. Då tänkte vi bara, jaja, två personer det är inget. Sen vinkar de däremot in åtta personer till, då kunde inte jag hålla käften och säger "Men snälla, okej om det är två personer, men kom igen... TIO!?". Så de släppte förbi oss framför dem åtminstone, men det var ändå rätt retande. Den här gången lyckades vi i alla fall åka den, och precis innan vi ska gå på så säger frågar den ena värden det där sällskapet på 13 personer "Har verkligen alla ni stått i kö? Jag har fått lite klagomål." Mohahaha, däremot hände inget mer än så, tråkigt nog.

Tyvärr tog ju dagen på Grönan slut, jag hade gärna stannat flera timmar till. Därför åker vi dit idag igen, fast det blir ju egentligen bara för att se Alice Cooper, jag har nog inte råd att åka en jävla massa saker idag igen. Ibland önskar man ju att man var fullskiten av pengar.

Innan dess blir det däremot en fika hemma hos Carro för att fira hennes födelsedag tillsammans med hennes mormor!

 

Bara för det är jag snäll och bjuder på en bild från Fritt Fall, snällt va? Jaaa, det var lite min mening att se skräckslagen/förbannat/häxaktig ut, hehehehehe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0