.

Åh, vad trevligt att jag ville titta in och uppdatera lite. Ehm ja... Jag börjar bli sjukt nervös, nästa vecka är sista veckan av ledighet, vilket innebär att jag börjar jobba om lite mer än en vecka. Vilket ändå ska bli riktigt kul, men nervositeten sitter där ändå, fast det är väl som sig bör antar jag. Så snart är det inte heller långt kvar tills plugget börjar och konstigt nog så ser jag faktiskt fram emot det, att få träffa alla goa klasskamrater igen och för att stå på ruta tre av sju, då ser man att det går framåt.

Den här veckan har jag inte gjort så överdrivet mycket, i förrgår (onsdags) träffade jag Juhaan över en glass. Jag såg slussning också för första gången i mitt liv, höhö!

Igår följde jag med mina föräldrar till Dalarna, de hade bestämt sig för en dagstripp dit. Efter ett tag hamnade jag bakom ratten, så nu har jag kört på motorväg för första gången i mitt liv. Jag dog inte! Men när vi kommit in i Dalarna så hade en lastbil kört av vägen, så det var bara att stanna och vänta på att bärgningsarbetet skulle bli klart. Så, även dirrigering av polis kan jag pricka av innan jag ens har körkort.

Målet med resan var att kolla på vårt gamla landställe och jag kommer fan ihåg det, trots att det såldes när jag var 2,5 år. Efter det åkte vi för att leta efter min mors farmors grav, den var riktigt svårhittad och vi hade inte hittat den om vi inte frågat personalen där efter karta över gravplatser. Tydligen så finns det en hemsida där man kan söka på namn, födelsedatum och dödsdatum för att få fram vart graven finns. Min morfars mor hade inte ens en gravsten, och korset med numret låg under gräset. Ena personen som jobbade där grävde fram det i alla fall. Däremot är det rätt hemskt att hon bara är ett nummer.


Första bilden är en dålig bild tagen med min iphone, men det ska hursomhelst föreställa kön när vi väntade på att lastbilen skulle bärgas bort. Andra är gravstenen och sista är bryggan vid vårt gamla landställe.

Nu ska jag ut och hämta posten, jag hörde att det skramlade till. Haregötthej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0