Gotland

Nu kanske det är lite på tiden att jag uppdaterar igen. Jag har befunnit mig på Gotland sedan i söndags, så jag har ju haft så mycket annat för mig. Nu tar jag mig tid medan de andra ändå kollar på fotbollen (jag menar, jag är ju ändå så totalt ointresserad av fotboll).

På söndagen var det inte direkt mycket man orkade med, då båten ändå kom i hamn vid sju på morgonen, och jag hade i princip varit vaken i ett dygn. Så det blev mest till att ta det lugn, och självklar besöka min gammelmormor. Det är en riktigt fin och go dam det, helt otroligt att hon är så pass stark och frisk att hon kan klarar sig i princip helt själv, hon är ju trots allt nästan 90 år. Oja, mina gener är det nog inga fel på, höhö!

Måndagen var även det en riktig tröttisdag, kan inte ens komma på om vi gjorde något speciellt då, mer än att åka runt i bilen och kolla runt.

Igår blev det lite strövandes innanför ringmuren och efter det blev det att träffa min käre gammelmormor igen. Vi begav oss ut för att käka och jag vet nu vart min envishet kommer ifrån, hon vägrade låta oss betala, hon skulle prompt bjuda på maten. Det var så otroligt härligt att se henne lycklig av det, och hon verkligen sprudlade av glädje när vi lämnade av henne.

Idag blev det en tripp till Fårö där det kollades på raukar. Efter rauktittandet begav vi oss ut för att hitta någonstans att käka, men det var verkligen proppfullt överallt, så vi bestämde oss för att åka tillbaka. På vägen tillbaka till färjan tog det stopp på vägen, en brandbil hade ställt sig på tvären över vägen och längre fram stod en ambulanshelikopter, det var tydligen någon som skadat sig. Som tur var verkade det inte vara något allvarligt, utan bara någon som skadat foten. Jobbigt att vara på en ö utan något sjukhus, häftigt dock att kunna säga att man åkt ambulanshelikopter, hähä!

Nu orkar jag däremot inte skriva något mer, så jag ska väl antingen gräva ner mig i boken eller kolla på någon film. Däremot kan jag bjuda på två bilder, vet dock inte hur de ser ut, då alla bilder som visas på den här datorn verkar överexponerade. Så det fick bli en spartansk redigering av exponeringen i något skitprogram på den här datorn.


Raukkollande på Fårö


Ståendes på stranden i väntan på att brandbilen skulle flytta sig.

Ja, det blev bara bilder på mina fötter som lades upp nu, mer bilder får komma sen. Tjiiiing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0