Härligt, härligt!

Jag har haft en jättetrevlig helg hos Vivvsan, känns lite tråkigt att vara hemma i ensamheten igen. Jag får helt enkelt ta och leva på minnena tills nästa gång, som jag hoppas inte blir om allt för lång tid, som det har en tendens att bli. Fast under de senaste månaderna har vi fasiken varit duktiga. Fler Västeråstripper måste i alla fall bli inplanerade, det är ett som är säkert.

Kom som ni kanske förstår dit på nyårsafton, vi (jag, Vivvsan och Sofia) tänkte att vi skulle käka på restaurang. När alla var klara så gick vi ut och upptäckte att alla restauranger var stängda, bortsett från en kinarestaurang, fast den hade de tydligen hört dåliga rykten om så vi skippade den. Våran sista utväg skulle bli pizzerian, vilka stängde igen mitt framför näsan på oss. Tur var ju faktiskt det, för Vivvsan hade en ypperligt god maträtt i rockärmen, så det blev istället till att gå till affären och inhandla varor till den. När klockan var runt åtta så ringde Vivvsans kompis som vi skulle hem till och fråga om vi skulle komma, vi hade helt glömt bort tiden så vi halvstressade iväg. Hoppade på en buss, som visade sig vara fel, så vi hoppade av för att åka en bit tillbaka. På den bussen satt det dessutom en påtänd kvinna som gick av på samma busshållsplats och skulle ha snökrig med en liten tjej på kanske åtta år. Morsan sa inte ifrån, jag stod som ett stort frågetecken, värsta uäääck tänkte jag. Sen hamnade vi i alla fall på rätt buss, och sen började festen hemma hos deras polare. Efter några spillda öl och snubblingar av Vivvsan så bestämde vi oss för att bege oss hemåt igen. Vi gick förbi busshållsplatsen och konstaterade att bussarna slutat gå, så det var bara till att knata. När vi gått i kanske tjugo minuter ser vi några andra stå vid en hållplats och frågar varför inte vi tar bussen. Tvärsäkert säger vi att de har slutat gå, när vi kommer ännu längre fram så ser vi faktiskt en himla massa bussar som faktiskt visst gick så bestämde vi oss för att fortsätta gå ändå, för vi var ju nästan framme.

Väl inne i city så vill jag och Vivvsan gå till donken, sagt och gjort. Efter att ha stått och trängts och blivit knuffade i kön i en halvtimme så fick vi vår mat och sen gick vi bara hem för att sova. Så, det blev en liten kortfattad sammanfattning av nyårsafton.

Dagen efter, såklart, blev det efter tradition pizza till lunch, resten av dagen spenderades i princip bara framför TVn och ätandes hallon- och björnbärspaj hemma hos Sofia, vilket absolut inte var fy skam :)

En årets låt blev också nämnd, vilken ääääääär:


Jag ska även ta och bjuda på lite bilder, fasiken vad braaa!


Bild 1: Veronica och Sofia. Bild 2: Sofia och jag. Bild 3: räkna ut själv

Särskilt tack till personen nedan för en oförglömlig helg i Västerås! :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0