Kära barn

Idag var första dagen av den här omgången på VFU och det kan ju inte vara annat än roligt. Jag har fått träffa de flesta av alla de underbara barnen och pedagogerna. Så hela dagen har jag sprungit runt och jagat barn, de har en stor förkärlek till jagalekar just nu. Det har i alla fall resulterat i en mycket trött Linda, på ett bra sätt, det var länge sedan jag rörde mig så här mycket under en dag. Det bästa är att det är totalt sju dagar kvar. Alla barnen är verkligen så goa', under nästan hela dagen har jag fått höra "Jag har saknat dig!" och "Jag gillar/tycker om dig!", man blir så varm i hjärtat, jotack, blödigt hjärta har jag fått under de senaste åren.

Men ååh, snart är den här perioden slut, och då måste jag vänta flera veckor till innan jag får komma tillbaka. Ibland önskar jag att tiden bara kan hoppa fram tre år, så att jag kan vara där jag vill, på heltid. Nu blir det så hattigt att vara där några få veckor under en termin för att sedan sitta i skolbänken de restrerande veckorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0