Dag 18 – Ett pinsamt ögonblick

Skulle jag ha upplevt något pinsamt ögonblick? Jag tror inte det, va! Jag ser det snarare som "händelser som förgyller livet", allt man kan skratta åt är väl ändå något bra? För saker som jag såg som pinsamma just för stunden, det har hänt mig massvis av gånger, att däremot lägga dem på minnet verkar vara snäppet svårare. Så, har jag varit med om något riktigt pinsamt, så har jag med största sannolikhet förträngt det.

Eller vänta, jag kommer ihåg en gång (fast egentligen kommer jag inte ihåg det, har bara fått det återberättat och har några få suddiga minnesbilder av det). Det var när jag fyllde år... var det sexton jag fyllde kanske? Nej, det var nog sjutton jag fyllde. Hursomhelst, jag var på fest och hade inte ätit på hela dagen. För mycket att dricka resulterade i alkoholförgiftning, flera personer från festen försökte få mig att spy, jag bet tydligen dem i fingrarna istället. Till slut kom ambulansen, men eftersom jag inte bodde i samma kommun som där allt skedde gav ambulansförarna mina föräldrar valet att själva hämta mig, så att jag skulle slippa maria pol. Här har vi ännu en fin berättelse på mina underbara föräldrar, det var ju en självklarhet för dem att hämta mig. Mamma sov bredvid mig i sängen hela natten, för att hon var så orolig.

Bara för det kommer jag ihåg ännu ett pinsamt ögonblick. Det var från i somras, och även här var alkoholen med i bilden. Man tycker att jag borde ha lärt mig från min sjuttonårsdag, men nej. Den här gången kom lyckligtvis inte ambulansen. Fast även här fick jag återberättat allt vad jag sagt under kvällen och jag har inte den minsta förståelse över varför jag hade sagt de sakerna, då det verkligen inte stämmer in på mig. Resultatet av den festen blev i alla fall att jag förmodligen aldrig mer kommer kunna äta kräftor.

Summan av kardemumman: alkoholen är den största boven i dramat! Även om jag faktiskt kan skratta åt dessa händelser idag, så beordrar jag er att aldrig prova dessa saker själva, det är bara dumt. Nu hoppas jag dock att jag har lärt mig av mina misstag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0