Dag 17 – Mitt favoritminne

Okej, det här får bli ett fotoinlägg med små förklaringar till varje bild. Jag har svårt att bara välja ut just ett minne, eftersom jag har många favoriter bland mina minnen.


Alla resor till Gotland har ju självklart fastnat som särskilda fina minnen hos mig. Att träffa gammelmormor och dessutom få besöka Pippis hus, oj oj oj, vad glad jag var för det. Pippi Långstrump var en av mina största förebilder utanför familjen (som i princip alla karaktärer från Astrid Lindgren). Som på bilden här, så fick jag till och med gå på linan (trots att jag får hjälp av min far, som jag valt att blurra ansiktet på). Dessutom måste man bara älska varje gång man tar kort och någon helt okänd människa kommer med som ser så sjukt knasig ut, som på den här bilden. Sånt älskar jag också! Men nu handlar det om minnen.


Allt småbus med brorsan är ju även det sånna saker som föralltid kommer sitta kvar i minnet. För det kommer jag kunna säga till mina barn och barnbarn sen att "när jag var liten, då hade vi minsann alltid något att göra". Roligt att se är även könsrollerna på bilden, kvinnan städar, mannen jobbar...? Inte för att sådant genusskit någonsin berört mig, då jag alltid gjort som jag vill.


Första utlandsresan där jag införskaffade (läs mina föräldrar köpte) en leksakspapegoja. Jag tyckte att det var skitroligt, min familj också till en början. Men sedan började den tydligen reta gallfeber på dem, jag förstår verkligen inte varför, hähä!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0