Muttalainen (nej, mina rubriker har aldrig relevans med texten)

Nu sitter jag och pluggar för fullt (nästan i alla fall) har bara en lite pluggpaus just nu. Jag har bara 16 sidor kvar att gå igenom för att uppnå det 40-tal sidor jag behöver läsa på dag, så det känns skönt. Mer stressad är jag över att överhuvudtaget hinna skriva examinationen och VFU-uppgiften, om två veckor ska VFU-uppgiften vara klar och vi har knappt påbörjat den, och om mindre än tre veckor ska den individuella examinationen vara färdig. Jag spyr nästan på det här! Meeen, det ska nog funka, i värsta fall får jag väl göra omexamination, det är ju inte värre än så :)

Var dessutom på seminarium idag, och det kunde fan inte ha blivit mer världelöst. Läraren borde förstå när det är dags för att ändra lite i upplägget när i princip 20 elever sitter och kollar ner i bordet och halvsover. Näe, det kändes inte givande att åka dit för fem öre, men vad ska man göra? Köra med kompletteringsuppgifterna varje vecka istället (som i princip är exakt likadana som den vanliga uppgiften inför varje seminarium) och skita i att åka dit? Jag övervägde det imorse och kommer med högsta sannolikhet göra det nästa vecka också. Fast jag ska nog klara av att bita ihop ändå, det är ju trots allt bara tre seminarier kvar för den här kursen. Det enda som håller hoppet uppe nu är egentligen att nästa termin verkar innehålla sjukt roliga kurser, och kurskamraterna förstås :)

Neein, back to work! Tjingeling penissving!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0