Jahaapp

Idag började då den andra kursen, och den verkar vara sjukt trist, än så länge i alla fall, nästan så att det suger getröv. Som tur är, så är det bara 15 dagar som vi ska vara i skolan, men sen blir det väl förmodligen det dubbla för att läsa allting som ska läsas. Urk!

Dessutom ska nog ingen skjuta över ansvaret på mig när det gäller att hitta i kommunaltrafiken. Efter föreläsningen på morgonen så skulle vi ta oss mot universitetet, jag tänkte "ääsch alla bussar leder mot universitetet", ja allt kretsar kring mig där jag är liksom, även bussarna. Vilket resulterade i bussen faktiskt inte åkte dit jag ville, snacka om dum buss, och min världsbild krossades, buhu, föreställ er ljudet av glas som krossas. 

När vi åkt tillbaka med bussen bestämde vi oss för att käka först och sen åka till universitetet. Subway stod på menyn, nom nom nom! Sen så kom ju då dilemmat med att ta oss till universitetet. Åhjo, tunnelbanan lyckades också bli ett problem med mitt förvirrade Stockholmssinne. Vi hoppade på fel tunnelbana, resultat; åka tillbaka mot centralen för att byta. Ja, jag vet jag är jävligt hipp. Såå, nästa gång lyssnar jag på er Strängnäsare istället, ni hade mer koll än mig ;P

Nu borde jag egentligen sysselsätta mig med plugg, men jag orkar verkligen inte. Jag har iaf läst 20 sidor idag, men borde egentligen läsa minst 50 till. Att det dessutom har blivit problem med Mondo (läroplattformen) för min del, är ju också kul. Jag kan inte se min gruppsajt, och det känns ju lagom skoj i och med att de uppmanade oss att börja med VFU-uppgifter och allt redan nu. Skoj, skoj!


Kommentarer
Postat av: 891007

Hur mår du smygande fisen?:)

2010-11-01 @ 22:13:04
URL: http://lunntan.blogg.se/
Postat av: Vivvsan

hahah! skönt att jag inte är ensam om att vara helt lost i Stockholms lokaltrafik till och från ;) Jag kan förstås numera bryta på köpingsdialekt och skylla på att jag är från Västerås, men ändååå :D

2010-11-02 @ 10:59:45
URL: http://roosalilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0