Yeees!

Nu sitter jag med plugget igen, föreläsningen idag var inställd, så perfekt med tid för att läsa lite, jag hann inte läsa det jag skulle ha läst igår, så jag får ta igen det idag. Boken är väääldigt bra och jätteintressant, så det är toppen, jag satt och läste mitt i natten för att jag inte kunde lägga den ifrån mig, en kursbok? Haha, ja så kan det vara, mer av sånt tack!

Jag har bland annat lärt mig att våra sinnen, på en sekund, tar in information som motsvarar elva miljoner bits, deeet är inte lite det, men att bara ungefär 40 av de bits uppfattas och tas in helt beroende på hur vi mår och vad vi är intresserade av ^^ Coooolt vaa! Haha

Idag lovar jag er att det ska tas nya bilder, jag ska nämligen in till gamla stan på julmarknad med mor min, och då är det ju självklart att kameran plockas med :)



Dessa två böcker är nog de mest intressanta och bästa böckerna jag hittills läst under min utbildning,
absolut värda sitt pris, om man nu ska bli förskollärare eller lärare ;)
Fast retorikboken funkar nog för de flesta som vill ha lite skjuts i hur de ska klara av redovisningar,
även om den är inriktad till lärare. Braa skit!
Vänster bild tagen från Liber, höger bild från RetorikMagasinet.


Kommentarer
Postat av: Vivvsan

Huu.. tur att det finns en del rolig kurslitteratur i alla fall :D

2010-12-03 @ 15:38:46
URL: http://roosalilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0