Det där med rubrik... börjar bli långtråkigt

Som ni kanske ser så har det blivit ett litet jultema här på bloggen, slängde ihop en liten tomte på någon minut i PS, men det kommer väl förhoppningsvis lite till någon gång de närmsta veckorna. Har inte någon bra vinterbild att ha på headern, och orkar inte pilla ihop något i PS just nu heller. Men meeen!

Idag var jag över till min VFU-plats och skrev på lite papper och la upp ett schema för de tre dagar jag ska vara där, najs najs! Det kan aldrig nämnas nog hur mycket jag gillar de där ungarna och pedagogerna, helt underbara. Fick ett varmt välkomnande idag också och de flesta av barnen sprang fram till mig när jag kom in och kramade mig, gosebarn! Blir alldeles varm i hjärtat :)

Som säkert de flesta märkte imorse var det ett jävla problem med SL (ovaaanligt), åtminstone med pendeltågen. Jag såg att ett tåg åkte iväg precis innan jag kom fram, men vem orkar springa och stressa när det inte är bråttom? Så ja, jag bestämde mig för att ta tåget efter, men det tåget var ju så fint inställt, så jag fick vänta i en halvtimme. Det är ju iofs inte så jobbigt, det är ju inte lång tid, men ändå... Betalar man 500 kr i månaden för en tjänst så ska det ju ändå funka, även om en ynka gång är okej, men snö är inget nytt och det är inte en accepterad ursäkt. Whateevaaah!

Nu ska jag snart bänka mig framför tvn och vara allmänt tjejig, ska kolla på top model, sörrni!


Kommentarer
Postat av: Vivvsan

500 kr per månad? :o varför köper du inte studentbiljett? Fast det kanske blir 500 per månad om man slår ut det förstås... Äsch :D nu när jag bor i Västerås har jag ändå ingen koll på SLs biljetter :/

2010-12-06 @ 20:58:11
URL: http://roosalilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0