Veronica den lömska tanten lurade ut mig på biljardspel

Igår lurade Veronica med mig in till stan. Hon tyckte att jag skulle följa med och spela biljard, eftersom jag inte hade någonting för mig så tänkte jag "jo, men visst, varför inte?". Så jag åkte in.


Först satt vi på en krog med hennes vän, hans vän och hennes fyra vänner. Jag trodde först att jag och Veronica var de äldsta där, men det visade sig senare att det var en som var över 20, då pustade jag ut lite lätt. På krogen var det ganska dötrist, så tråkigt att jag och Veronica tänkte dra. När vi stod utanför krogen, kom hennes vän ut, då tyckte han att vi skulle gå och spela biljard. Så vi gick dit.


Jag kan ju verkligen säga att någon biljardkarriär blir det nog aldrig för min del. Jag lyckades få ner åttan under första matchen, och jag vet inte hur många gånger jag fick in motståndarens klot istället för mitt och Veronicas. Att jag dessutom gjorde snygga fintar och missade det vita klotet ett antal gånger, eller snuddade den, är väl kanske det främsta exemplet för att jag inte är bra på biljard.


Nu kommer i alla fall min slutfråga; heter det boll eller klot i biljard? Veronica och hennes vän sa klot, men jag tvivlar.


Kommentarer
Postat av: Vivvi

hahahhaha :D:D scchhh! Du var bäst ju ;D Det var den där förrädaren, hette han Tobbe?, som sabbade allt :D

2009-03-12 @ 13:09:53
URL: http://foamy.blogg.se/mmix
Postat av: Carro

De heter klot :p

2009-03-15 @ 15:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0