Post(traumatisk) stress

Miih, nu får jag allt ta och blogga lite känner jag. Det var ett tag sen, även om jag var på g i torsdags och hade skrivit klart halva inlägget, men att internet explorer valde att inte öppna ett nytt fönster när jag tryckte på en länk gjorde att jag gav upp, eftersom bara en mening utav det jag skrivit sparats i utkast.

I lördags hade jag Carro och Veronica över hos mig, vi kollade på melodifestivalen (vilket var det sämsta avsnitt jag någonsin sett, jag menar Caroline af Ugglas? Hallåå!?). Efter det drog vi vidare till Sollentuna för att gå på en inflyttningsfest. Jag kan inte beskriva det bättre än Veronica, "nästan lite i klass med Motala", och det är inte en bra jämförelse. Vi var väl där i cirka en timme, för att sedan åka hem igen. Jag säger då det, nu vet jag varför alla äldre personer kollade irriterande på en när man var 15. Jag säger bara; Stackars busschaufför!

Jag fick åtminstone träffa Sofie, och några andra gamla vänner, så det var väl trevligt. Men det kunde gärna ha fått vara i bättre omständigheter, allra minst i en större lägenhet. Cirka 20 pers trängdes i en etta på, vad kan den ha varit, 20 kvadrat? Man kände sig lite som en sill.

Igår fick jag och killen äntligen hem bredbandet. Jag ringde förra veckan och pratade med kundtjänst, hon som svarade sa att jag skulle ringa tillbaka när vi väl fått modemet så att de kunde ändra startdatum. När killen ringde igår, sa hon att modemet skickats och även att stället det låg på skulle ha skickat en påminelse. Eftersom vi varken fått faktura eller avi från posten, var det bara att knata ner med den kod till paketet hon gav oss. När vi väl kom fram så var det tydligen inte tillräckligt, vi skulle ha en pinkod också. Men det hade vi ju inte fått. Till slut löste det sig i alla fall, och det var ju skönt. Allra minst tror jag nog att killen är överlycklig, nu kan han ju sitta vid datorn igen, mohaha :D

Det här får faktiskt räcka för tillfället.

Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0