Jodå, det är grääjt

Jahapp, då har jag varit på ännu ett meningslöst möte på arbetsförmedlingen då. Det känns lite overkill att dra sig dit enbart för att visa att man sökt jobb. Jag kunde väl lika gärna ha skannat in skiten och skickat till dem via mail? På det sättet verkar arbetsförmedlingen på Lidingö vara betydligt bättre, Veronica behöver bara ringa eller maila, hon behöver inte gå dit. Det är så jävla orättvist, så vill jag också ha det :( Men ja, förmodligen är det väl för att invånarna i den kommun jag bor i, inte är lika trovärdiga som personerna på Lidingö. Jag undrar hur många det är i min kommun som går på ersättningen från arbetsförmedlingen, utan att överhuvudtaget ens göra ett försök till att skaffa jobb.


Hur som helst, imorgon ska jag dit igen, och handläggaren ursäktade faktiskt mig att det blev en sådan här dubbelbokning. Att jag alltså ska dit två dagar i rad. Imorgon får jag i alla fall veta lite mer om aktivitetsstödet, så jag kanske får lite pengar den här månad åtminstone, woho! Fast, jag hoppas verkligen att jag får ett jobb så fort som möjligt, jag är så rastlös! Kan inte det företag jag var på arbetsintervju hos bara ringa mig nu, och säga att jag kan börja imorgon?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0