Fullspäckat

Nu är det kanske dags för en liten uppdatering, har trots allt inte skrivit något i bloggen på två veckor och tre dagar. Det är rätt mycket som hänt under dessa två veckor, så ni får en listuppdatering.

19-22 December
På fredagen hämtade vi lillkillen hos sin mor för att ta med honom hem till oss. På vägen dit köpte vi de sista julklapparna till honom. Vi hämtade även upp killens bror med jycke.

Vi delade upp paketen så att han fick öppna något om dagen medan han var hemma hos oss. Jag kommer inte ihåg i vilken ordning han fick alla paket, men han fick en gitarr, ett lufthockeyspel, ett spidermanmonopol och två spel till hans Nintendo DS.

På lördagen gick vi på ett midvinterblot och efter det julbord. Det var riktigt trevligt. Jag har fått en ny favorit bland alkoholen, mjöd! Maah, det smakade mums, kanske kan det bero på att jag älskar honung.

På söndagen åkte vi till killens mor för att få träffa henne innan jul. Vi gav henne en julgrupp, även om hon sedan sa att vi inte skulle ge presenter till varandra så ger hon både mig och killen en varsin julklapp. Killen fick presentkort på Statoil och jag fick ett presentkort på Bokia.

På måndagen blev lillkillen upphämtad hos killens mor. Strax efter det åkte jag och killen hem till oss.

23 December
Jag och Fredrik åkte för att köpa en julgrupp till min mor och far. Eftersom jag, killen, min bror och hans tjej skulle ge en gemensam julklapp till mor och far åkte jag och killen hem till min bror, där vi skrev på kortet. Vi satt och snackade ett tag, och kom av någon anledning in på spöken, och det spann sedan vidare in på diskussion om det nedlagda sjukhuset bara ett stenkast ifrån där min bror bor. Så vi bestämde oss för att gå dit och kolla lite, även om allt där nu är renoverat och det bara är en massa bostäder i sjukhusbyggnaden. Min bror berättade om när han hade varit inne där en gång, då hade han kommit in på en gammal biosalong som var under marken. Han berättade även hur han hade hittat en massa journaler, vilket är en aning skumt, då det är sekretessbelagt och sådant inte får lämnas kvar. Hans polare hade även hittat köttyxor, rockar, gasmaskar och laboratoriegrejer i ett låst rum. Allting såg ut att ha lämnats i all hast, det låg ju även kvar bårar i korridorer.

Efter att ha varit hos min bror i ett antal timmar åkte vi hem till min mor och far för att sova.

24 December
Julafton då, efterlängtade julmat! Det var bara jag, killen och min bror som var hemma hos min mor och far. Men trevligt hade vi må ni tro. Far min blev lite rund om fötterna han, och när vi var ute och gick blev han bara fullare och fullare. Han förstod inte varför, han trodde ju att han skulle bli nykter. Jag tror att det kan bero på att hans blod var segt på att cirkulera runt i kroppen när han satt hemma, men alkoholen snurrade runt mer och mer för varje steg han tog. Mohaha!

Jag och killen fick en skrivare med scanner och kopiator, handdukar och en sodastream. Tyvärr har vi ju inte hämtat hem något utav det än.

30 December
Jag, Sanna, Sofie, Emma och Carro träffas för att planera nyår. Vi bestämmer oss för att käka fläskfilé, hasselbackspotatis, rödvinssås och bearneisesås.

Eftersom jag och Carro hade bestämt att vi skulle träffa hennes mormor senare på dagen, så begav sig alla till hennes mormor, förutom Sofie som skulle fixa dricka till nyår . Där blev vi bjudna på fika, hon är riktigt trevlig den där damen. Hon vet även vem min pappa är, han växte upp inte alls långt ifrån där hon bodde. Både min far och min farbror var/är polare med hennes barnbarns far, alltså Carros kusiners far. 

Efter att ha varit där i någon timme så åkte vi iväg hem till min mor och far, för jag var tvungen att hämta lite saker som var hemma hos dem. Emma satt kvar på tåget, för hon skulle hem till sin momor och morfar för att spela bingolotto, hon är allt en riktig tant den där Emma. 

Vi fick skjuts till Älvsjö av min kära far. Där skulle vi handla all mat inför nyår, och även bli upphämtade av killen min.

31 December 
Dagen börjar med stress, jag hade inte hunnit städa något hemma och Carro och Emma skulle komma redan vid tre. Så jag höll fortfarande på att städa när de kom. Sanna och Sofie skulle komma vid halv fem ungefär, så vi började med maten så att den åtminstone skulle vara halvklar till när de kom. Jag hade inte hunnit duscha så jag hade ju inte gjort mig iordning någonting. Jag gav Carro och Emma som uppgift att hålla koll på potatisen i ugnen medan jag stod i duschen. Precis när jag hade duschat klart kom Sanna och Sofie. Så då var det bara att skynda sig ut, fortsätta med maten. Sen fick de ta över maten igen för att jag skulle hinna sminka mig och klä på mig.

Maten blev riktigt lyckad, det gick åt väldigt fort. Efter maten började vi dricka lite smått medan vi spelade Våghals. Pizzerian nedanför oss har ingen ruccolasallad, men apa har dem banne mig.

Efter lite förkrök hemma hos mig drar vi vidare på fest. Där blir några lite väl överförfriskade, jag lyckades i alla fall rädda Carros grogg när Sanna och hon ramlade över varandra. Sen var det ju min tur att ramla, även den här gången var Carro inblandad. Men nu var det ingen som kom till min undsättning, jag föll med foten rätt mot väggen och fick ett blåmärke.

1-4 Januari
Jag har i stort sett umgåtts med Carro alla dagar detta år, vi har spelat monopol två dagar i rad, i förrgår och igår. I förrgår spelade bara jag och Carro, då vann hon stort. Igår spelade vi med killen och göteborgaren, även då var jag den första att tvingas lämna spelet, jag gick i konkurs. Killen ägde i princip alla gator, så han vann ju såklart.

Idag
Idag ska jag tvätta, och det suger, STENHÅRT!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha de har jag fan inte tänkt på att vi har umgåtts med varandra nästan varje dag nu i början av året :p Nån gång får vi ha en monopol kväll ihop men då ska de va riktigt monopol! :D

2009-01-06 @ 20:53:25
Postat av: Carro

Haha de har jag fan inte tänkt på att vi har umgåtts med varandra nästan varje dag nu i början av året :p Nån gång får vi ha en monopol kväll ihop men då ska de va riktigt monopol! :D

2009-01-06 @ 20:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0