Nu vill jag ha jobb!

Nu har jag tagit bort min förbannade juldesign, vid tjugondag knut ska julen ut, som de säger. Även om jag var någon dag efter med det, men nu har jag hur som helst tagit bort den. Eftersom att det känns som att min fantasi går på sparlåga nu, så har jag inte gjort någon vidare ansträngning till att göra en ny design. Det får komma senare helt enkelt.

Igår var jag då på Arbetsförmedlingen, och det var exakt som jag fruktade, långtråkigt.  Jag satt och gäspade i nästan en hel timme. Det kändes precis som att sitta i skolbänken igen.

Väl hemma igen så skrev jag och Lina ut våra CV och personliga brev och begav oss in mot den stora staden. När vi kom fram till den butiken som lagt ut en annons om att de sökte butikssäljare, så var det en kille innan oss som kom dit och skulle lämna sitt CV. Han hade bara ett öra, det högra örat var en grop in och runt om ett stort ärr. Undra om Mike Tyson varit i farten igen, fast den här gången en hel munsbit istället för ett smakprov? Efter att vi lämnat våra CV kom en tjej in efter oss för att lämna in sitt CV, så det känns lite som att jag får kolla mig i arslet efter det jobbet. Vi bestämde oss istället för att gå runt i fler butiker för att kolla om det fanns några lediga jobb. På nio av tio ställen hade de inga lediga jobb, det var bara en butik som ville ta emot CV. Så vi får helt enkelt se hur allt det här urartar sig. Det är bara att fortsätta gå till en massa butiker och fråga, det verkar trots allt vara det mest effektiva sättet.

Snart måste jag städa mitt rum, det ser ut som ett bombnedslag här efter att jag igår försökte få ut skrivaren från kartongen. Resultatet blev ju bra, den kom ut, men det ligger frigolitbitar över hela golvet nu, så kan det gå.


Kommentarer
Postat av: Vivvi

IIscha.. helt fel tid för oss att söka jobb egentligen :P himlans otur. Tyckte designen ser bra ut ändååå :D haha!

2009-01-15 @ 12:51:17
URL: http://foamy.blogg.se/mmix

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0