Jovisst, äkta vänskap...

Just nu känner jag mig så oerhört besviken på två av mina vänner. Vi skulle nämligen umgås idag, när vi väl träffas börjar de snacka om att de vill till en viss person för att kröka. Han hade nämligen köpt tre liter vin, och de tyckte att han skulle bjuda. Jag sa att jag inte ville dit, men när han väl säger att de kan komma så var det direkt tack och hej, vi ska åka och supa. Visst, jag hade inte tackat nej till att dra på någon fest idag, men jag ville inte dit. Så det känns ju lite sådär lagom B. Så just nu vill jag inte ha någonting med dem att göra, om de väljer att sätta alkoholen framför vänskapen är det deras bekymmer. Då vet jag åtminstone vilka jag inte ska lägga ner större möda på att trösta, uppmuntra och allt vad vänskap innebär, när jag inte får särskilt mycket tillbaka, mer än erbjudandet att följa med på fest, om ens det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0