Jag är fortfarande en dålig bloggare, men nu kommer en liten uppdatering

Nämen, se på fan. Det var hela två veckor sedan jag skrev ett blogginlägg, nu kanske det är dags att uppdatera lite då.
 

I det senaste inlägget berättade jag om att jag och killen fått lägenhet, då kan jag även berätta att lägenheten är hur fin som helst, den är nyrenoverad och varken ugnen eller kylen och frysen hade någonsin använts. Den är även otroligt rymlig för att vara en etta, till och med större än vissa tvåor. Det bästa utav allt är att vi har stor chans till att byta upp oss till en trea, hur lång tid det kommer ta kan bara tiden utvisa. Jag hoppas att det blir snart så att styvsonen kan få ett alldeles eget rum hos oss.


Min mobil blev även återfunnen, den låg i arbetskollegans bil.


Ja, så vad har hänt de två senaste veckorna? Det är nog bara jobb som varit på schemat i princip, förutom senaste helgen. Då var styvsonen hos oss, det var riktigt kul.  På fredagen hyrde vi två filmer och några vänner kom över. Vi hyrde Alvin and the Chipmunks och Asterix och Obelix, vi kollade bara på Alvin and the Chipmunks på fredagen, det blev alldeles för sent för att kolla på båda filmerna. På lördagen åkte vi iväg till IKEA för att handla lite tallrikar och bestick eftersom det visade sig att vi bara hade två tallrikar. På kvällen var det dags för att kolla på nästa film, jag somnade efter halva, både killen och sonen sa "Ska du inte gå och lägga dig i sängen istället?". Det kändes väl inte alls så häftigt att en sjuåring orkar vara uppe längre än vad jag gör, men så fick det bli. På söndagen åkte vi iväg till ett lekland med lillkillen, killens chefs fru med barn, en vän med brorsson och hans sambos barn. Jag tyckte nog det var lika roligt som barnen, fast jag kan verkligen inte förstå hur de orkar hoppa runt i flera timmar, själv orkade jag bara hoppa runt i tio minuter innan jag blev helt andfådd. Kanske är det dags att börja träna igen, om jag orkar. Med tanke på att jag förmodligen kommer sluta jobba nästa eller nästnästa vecka så kommer jag kanske orka, men först och främst måste jag nog försöka leta nytt jobb.


Jag vet fan inte vad jag ska skriva nu, så det här får räcka för den här gången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0