"När chefen är borta dansar Polackerna på bordet"

Jaha, nu kommer snart mina föräldrar känna sig riktigt ensamma här hemma. Min bror fick sin lägenhet igår, och flyttar väl förmodligen till helgen, och jag kommer troligtvis flytta nästa vecka. Om det nu inte blir så att vi kommer jobba kvar där ännu längre, men jag tror faktiskt inte det. Idag fick vi gå hem redan vid två, alltså två timmar innan vi egentligen ska sluta, på grund av att det regnat hela dagen, det går i princip inte att göra någonting när det är så blött på banan.


Idag har jag även blivit riktigt jävla förbannad, och gissa vilka det berodde på? Jo, självklart på grund av Jocke och Benke. När det var lunchrast blev jag mäkta förvånad över att de fortfarande jobbade. Det visade sig att de skulle jobba in lunchen för att gå tidigare, så de gick vid 12, då lunchen var slut. De hade inte frågat någon om de kunde gå tidigare, de bestämde det bara själva. Nog för att båda cheferna är borta nu (den ena är sjukskriven och den andra har nu fått lunginflammation), men vad i helvete rättfärdigar det att de ska komma och gå som de vill, och dessutom bestämma arbetsuppgifter själva? Nej, usch! All min vrede tog start på morgonen då kusinen skämtsamt sa "Vi var envisare än er igår" (vi vägrade väja för dem när vi kom på en smal väg, så istället fick de väja, vilket de självklart blev fly förbannade på "då faktiskt högertrafik gäller" men vem i helvete har sagt att det gör det på golfbanan?), deras svar blev då "Det där bevisade ingenting, bara hur idiotiska ni är". När de sedan fick som arbetsuppgift att kratta bunkrar, bestämde de själva efter cirka en timmes fika att det inte gick. Då skulle de istället skölja av alla mattor som ska läggas ut på alla vintertee. De valde däremot bara att tvätta dem. När de sedan skulle gå hem så frågade jag "Jaha, ska inte ni lägga ut alla mattor?", så fick jag svaret "Vadå, ska det göras idag?" så svarade jag "Ja, ni skulle ju tvätta dem och sedan lägga ut dem" då blev deras svar "Jaha, lycka till" med ett hånskratt efteråt. Då fick det min bägare att svämma över. Jag förstår inte hur två personer kan få mig att bli så jävla fly förbannad.  Att de dessutom gått hem tidigare varenda jävla dag får mig att bli ännu mer förbannad, då deras enda jävla anledningar är i stil med "Nej, jag orkar inte jobba mer så jag åker hem" eller "Nä, jag vill inte bli blöt". Eller ptja, igår gick de inte tidigare, de gick istället senare än alla andra. Micke är den som larmar och låser när vi slutat, så när han sa "Vi har slutat nu, så ni får gå, jag måste låsa och larma", då ska de prompt sitta kvar till kvart över fyra, enbart för att de kommit en kvart senare på morgonen och för att det ska se ut som att de jobbat åtta timmar. Men ack nej, jag var så hjärtvänlig och skrev in timtalet på gårdagens stämpel, och skrev då 7,5, rätt ska vara rätt, eller hur?


Nu känner jag däremot att jag ska avsluta med något som åtminstone är lite positivt, så att inte hela inlägget syras ner av negativism.  


I helgen som var, hade min mor gjort en smörgåstårta som jag avnjöt tillsammans med mina och killens vänner (Veronica den svikaren hade inte meddelat sitt immunförsvar och kunde därför inte komma, men ja, det blev mer smörgåstårta åt oss då). Eftersom det var fotboll samma dag bestämde sig alla killar för att dra ner till lokalpuben för att se på matchen, alla tjejer skulle komma dit efter, då vi inte är intresserade av fotboll för fem öre. Så efter några timmar drog även vi ner. Jag stötte på någon alkis som sa att Hells Angels var en bunt idioter, när jag sa att jag inte tyckte att det var så sa han "Man får ju dynamit i välkomstdrinkarna" kunde jag inte riktigt hålla mig för skratt. Efter att ha stannat på lokalpuben i någon dryg timme fortsatte vi vidare in mot centralen. Efter att ha försökt komma in på den första krogen med avslag, den andra krogen som var smockfull och den tredje även där med avslag bestämde jag och Carro oss för att istället gå in och käka på Max, de andra gick vidare till en annan krog, fast Emma kom tillbaka till oss. När vi sedan skulle gå därifrån gjorde jag en kalasvurpa på golvet. Högklackat och blött golv går verkligen inte ihop, åtminstone inte när det gäller mig, jag gick nästan ner i spagat på grund av det. Nu har jag bara ett blåmärke över vänster knäskål.

När vi kom ut från Max skildes vi åt och jag mötte upp killen med sällskap vid en krog de var på för att åka hemåt. När vi satt på tåget börjar vi diskutera om huruvida det kallas dubbelmacka om det är två tjejer och en kille om det blir i ordningen kille, tjej, tjej. Jag och den andra tjejen som var med tyckte att det inte alls kallades dubbelmacka, för då skulle hela innebörden av ordet DUBBELMACKA gå förlorat, då man faktiskt använder bröd, pålägg, bröd inte bröd, bröd, pålägg. Jag förstår inte alls varför alla i vagnen tyckte vår diskussion var så rolig, men ja, tydligen så skrattade till och med en tjej som suttit och gråtit störtfloder bara minuten innan.








Killarna får inte vara med på några bilder, för det är bara vi brudar som kan;
dansa, posera och se allmänt störda ut. Eller så får de helt enkelt skita i fotbollen.






Det är även bara vi som kan göra en facerape på kameran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0