Mot bättre tider

Jag har nästan precis anlänt hem från en snabbvisit i stan. I stan träffade jag en god vän, egentligen skulle det ha varit två till, men de bangade, tråkigt nog. Men nästa vecka fyller jag år, min kusin också. Så nästa helg blir det smörgåstårta hemma hos föräldrarna. Och nästa vecka kan jag förhoppningsvis flytta till lägenheten på heltid, jag slutar förmodligen jobba då. Jag hoppas åtminstone det, för det börjar bli jävligt långtråkigt och jobbigt att vara utan killen så länge. Nu måste jag bara ta mig i kragen och hitta ett nytt jobb. Som tur är har jag en innestående lön, så jag får full lön nu i oktober i alla fall, så kanske jag får några tusenlappar i november, om de nu inte väljer att lägga in den här månadens lön i oktoberlönen. Det återstår att se mina vänner, ovänner, gelikar och fiender.


Imorgon är det firmafest, eller middag kanske är en närmare beskrivning. Eller kanske inte, det är golf, gokart och middag. Jag och kusinen valde däremot att bara vara med på middagen. Det jobbiga är att middagen inte är förrän åtta på kvällen, och jag jobbar dagen efter så jag måste upp vid fem. Det suger som vanligt rejält att jobba helg, men det är pengar, fast jag skulle hellre sova.  Hela arbetsveckan har bara bestått av att gräva och skyffla sand, så jag är rätt mör i kroppen.


Nu ska jag kolla på The Grudge 2 så att jag kan somna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0