Så här ska en dag se ut

Idag har det varit en helt otroligt underbar dag. Vädret har varit på topp, grillat var på menyn och killen och jag har hittat en lägenhet. Så det blir flytt nästa helg, så jävla skönt. Först ska vi visserligen åka till Örebro för att skriva på kontraktet, ge gubben som har lägenheten nu pengar och hämta lite saker hos killens morsa. Det blir även övernattning där, så vi får tillfälle att träffa killens son också.

 

Jag kan inte förstå vilken förbannad tur vi hade, killen fick nästan lägenheten bara för att han själv är örebroare. Först stod killen trea på listan, läget ändrades dock då gubben fick reda på att om killen fick lägenheten, skulle han själv komma ner till Örebro för att skriva kontrakt, hämta nycklar och ge pengarna. Det är underbart när det flyter på så här bra, det är bara att hoppas att det inte går åt helvete nu. Som den första lägenheten vi kollade på, då hade vi samma flyt, men snubben som hade lägenheten sa samma dag som vi skulle skriva på kontraktet att den killen som bodde där då gärna ville bo kvar. Vilka människor det finns.

 

Det har även hänt annat skoj den här veckan. I onsdags tog min kusin studenten, och som jag skrev i ett tidigare inlägg skulle jag se till att fira henne ordentligt, eftersom jag totalt missade hennes studentskiva. Det var ruggigt kul att få träffa henne, faster och min andra kusin (med flickvän) igen. Efter utspringet, åkte vi hem till faster där vi blev bjudna på en läskigt god smörgåstårta. Efter att ha suttit där och varit lite sociala en stund bestämde jag och killen oss för att åka hem och vila för att orka med ett krogbesök på lokalpuben. Killen var dock väldigt trött, så jag fick bege mig ner till krogen själv.

 

På krogen mötte jag två stycken från mitt gamla innebandylag, en person jag alltid lyckas ringa fel till, en stackars liten sate vars namn inte ska nämnas här och en före detta bästa vän som det nog är lika synd om som den sistnämnde. De två senast nämnda personerna lyckades dock inte förstöra min kväll, trots deras försök (framförallt den förstnämnde försökte). Snälla rara, inte kan ni väl tro att ni med era pekande fingrar och erat viskande kan skrämma upp mig? Konstigt nog var det den av er (om inte den enda) jag har mest otalt med som gick först, tråkigt nog. Men, men, jag var inte där för att tjafsa, jag var ju trots allt där för att fira min kusin, och kvällen blev lyckad.

 

Igår åkte jag och killen till hans polare i Hökarängen. Där tog vi det bara lugnt, kollade på film och slängde i oss en massa onyttigt. Man kan ju även säga att videobutiken i hökarängen centrum inte kan gå något vidare bra, då de till och med säljer filmer för tio kr/styck. Så killen passade ju självklart på att köpa sig tolv stycken.

 

Just nu pågår matchen mellan Tre Kronor och Vitryssland, och för tillfället står det 4-4, vi får hoppas på att Tre Kronor lyckas ta ledningen igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0