Nu bär det av mot bättre tider

Idag har jag varit ledig från allt vad skola heter. Det har varit extremt skönt, förutom det att jag har varit tvungen att ta mig till ungdomsmottagningen. Det var mindre trevligt. Jag tänkte att jag skulle vara smart och åka dit innan de öppnade för att inte få sitta och vänta i en timme på min tur. Därför var jag där en halvtimme innan, allt var frid och fröjd, tills en kvart senare. Då kom det ett gäng på fyra nysvenska flickor, som i vanlig ordning inte ingöt någon som helst respekt för de övriga som var där och faktiskt hade väntat betydligt längre än dem. Ena tjejen säger "Ååh fan vad mycket folk" då plötsligt en annan i skaran utropar "iiih, skitsamma vi trängs så vi kommer in först", vilket gör att alla vrider på sig och stirrar stint på dessa fyra sinnesslöa idioter. Redan efter någon minut ger de sig iväg till ICA för att käka sig feta på godis. Vilket nog de flesta väntande personer uppskattade, då dessa nysvenskar som vanligt inte kan hålla en normal samtalston, är respektlösa och helt enkelt är påfrestande. Tyvärr kom de tillbaka efter fem minuter, och körde samma procedur som förra gången, men den här gången kunde jag inte bara stå på mig. Så jag ställde mig istället bestämt framför dessa idioter, otroligt nog varken gjorde de något eller sa något åt mig.


Strax därefter öppnade de äntligen mottagningen, men på något vänster lyckades de där pajaserna ändå få tid först. Lyckligtvis fick jag tid direkt efter dem, så jag orkade inte oja mig längre över den pärsen. Fort gick det för mig i alla fall, fem minuter tog det, sen var jag klar. Då begav jag mig återigen till tåget för att ta mig den långa vägen hem. Redan igår bestämde jag och mor min att vi skulle mötas upp i centrum för att leta efter de resterande plaggen till min studentoutfit. Därför bestämde jag mig för att hoppa av en station innan för att gå den biten och hinna ikapp klockan lite, så idag har jag i alla fall fått mig en lagom lång promenad, men imorgon ska det bli längre.


Det märks på mina fötter att jag inte fått min dos av promenader på senaste tiden, då jag har fått en stor jävla blåsa på höger häl. Allt är skolans fel, men nu har jag som tur var bara två saker kvar att oroa mig för, vilket är; ett nationellt prov i tyska och en rättfallsövning i rättskunskapen. Men nu flyter det mesta på och jag känner att jag äntligen kan slappna av lite och bara ta det lugnt de här få dar det är kvar till studenten.


Kommentarer
Postat av: Vivvi

hahaha :D
go go go, go Linda! :D

2008-05-27 @ 20:09:58
URL: http://foamy.blogg.se/2008

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0