Min frånvaro beror på plugg, så det så

Idag var Veronica väldigt noga med att poängtera min dåliga blogguppdatering. Den senaste veckans ihärdiga pluggande har lett till att min uppdatering av bloggen har fått ställa sig åt sidan. Nu har jag dock lyckats få åtminstone hälften av det jag hade kvar att göra gjort, så nu är det bara en uppgift i rättskunskapen och alternativt ett seminarium, en redovisning i biologin, ett matteprov, två tyskaprov, en individuell uppgift för projektarbetet och en korrigering av bokföringen kvar. Alltså är det enbart åtta saker kvar som jag behöver ägna tid åt, egentligen bara fem eftersom jag inte kan plugga till de nationella proven i tyska och matte, jag kan inte heller plugga särskilt mycket på seminariet för rättskunskapen heller. Då är vi nere i fyra, så det känns lite lugnande.


Fredagen började förstås med ett väldigt rofyllt nationellt prov, hörförståelse dessutom, som är en utav mina största svagheter i tyskan. Nåväl, jag fick i alla fall ett starkt VG, vilket förvånade mig, då jag trodde att betyget på hörförståelsen skulle bli sämst. Efter tyskan var det dags för redovisning av projektarbetet. Det gick förvånansvärt bra, trots att vi gick igenom PowerPointen enbart innan lektionen. Häftigt nog var vi de enda som redovisade utan papper. Redovisningen gav i alla fall ett VG från svenskläraren. När jag väl kommit hem blev det att duscha och packa för att sedan åka iväg till Nykvarn för att hämta en polare, och sedan vidare mot Örebro. Kvällen avslutades med ishockeyn, som vi tråkigt nog förlorade.


I lördags fyllde killen år, så det blev att fira av honom lite, trots hans motvillighet till att fira födelsedagar, speciellt då sin egen, men det slapp han som sagt var inte. Han fick en söt mugg av sin son som det stod "Min pappa" på och med en text inuti som ger mig tårar i ögonen varje gång jag läser den. Jo, jag har nog blivit lite blödig. Vi for även iväg till hans polare för att grilla, vi blev bjudna på potatissallad och kött, smarrigt värre. På vägen till hans polare droppade vi in på en militärloppis, där införskaffade killen en militärhjälm åt sonen sin, som han bestämt skulle ha på sig tills det gjorde ont på hans stackars lilla huvud. Efter den otroligt goda maten åkte vi hem till killens morsa igen, där vi bjöds på hallontårta. På kvällen var det dags för ishockey igen, så jag bänkade mig framför dumburken, även om jag hade stor lust att gå därifrån och slå på varenda finne jag kom åt.


Söndagen ägnades mestadels till att sitta i bilen. Först för att hämta upp polaren vi plockade upp i Nykvarn, för att sedan åka vidare till hans föräldrar för att hämta lite saker han skulle ha med sig upp igen, sen för att lämna killens son och sedan kunde vi äntligen bege oss hemåt igen. Hemma hos killens sons morsa skulle sonen visa när han åkte på sin cross, vilket resulterade i två yngre herrar som stod med breda leenden och som självklart också ville prova på att åka minicrossen. Nog såg det roligt ut när killen min med sina långa ben satte sig på minicrossen, han såg nästan ut som Janne Långben.


Igår satt jag till störst del med plugg. Fältarbetet blev klart, vilket resulterade i ett VG och förhoppningsvis även ett VG i kursen om jag klarar redovisningen om mikroevolution på torsdag.


Idag var jag då i skolan och hann klart med att redovisa fältarbetet och skriva klart rättskunskapsuppsatsen. Jag fick även tillfälle att träffa Veronica som jag inte sett på år och dar, känns det som.


Jisses, vad det här inlägget kom att handla om enbart plugg, plugg, plugg.


Jag gör mig fin med lillkillens militärhjälm,
lillkillen får ni inte se på en normal bild, av säkerhetsskäl

Kommentarer
Postat av: Vivvi

Wiie, Linda har bloggat! :D
Och vad mycket du har fått gjort! BRA jobbat! 15 dagar kvar till studenten nu, kämpa på! :D

2008-05-20 @ 18:15:55
URL: http://foamy.blogg.se/2008
Postat av: Vivvi

Du borde bli militär btw ;D

2008-05-21 @ 18:50:21
URL: http://foamy.blogg.se/2008

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0