Hut, hut, pestoprutt

Det blev inget med lägenheten jag skrev om i förra inlägget, gubbjäkeln lät någon annan snubbe skriva på kontraktet i söndags. Så på söndagskvällen åkte jag och kille iväg för att titta på en annan lägenhet. Den var otroligt fräsch och rymlig, men lite väl dyr för att endast vara en etta, så vi sket på den med. Men imorgon ska vi på lägenhetsvisning igen, vi får se hur det går den här gången, förhoppningsvis bättre.


Idag har jag tråkigt nog varit i skolan, men den ska väl skötas den med. Dagen började med en mycket givande biologilektion, jag fick reda på min blodgrupp. Biologiläraren uppskattade dock inte när jag spelade upp låten Sjung om studenten, men det tyckte både jag och den andra som satt inne på lektionen var helt okej, vi tar ju ändå studenten snart.


Efter biologilektionen (vilken egentligen inte var en riktig lektion utan en WS - workshop - som används flitigt i den särskola jag går i) gick jag ner till samhällsplanet för att möta upp Veronica, så vi kunde luncha ihop som vanligt. Pyttipanna var på matsedeln, inte smakligt nog åt mig och Veronica, så vi begav oss istället till ICA och köpte oss en varsin macka och drickyoghurt. Min macka var däremot inte heller särskilt aptitlig, någon satans idiot hade roat sig med att använda sig av pesto istället för smör. Därför fick den sällskapa med bananskal och blöjor i en papperskorg. Drickyoghurten var åtminstone god, tack och lov.


Sista lektionen var då psykologi, den var inte alls lika givande som låtsasbiologilektionen. Läraren delade in oss i grupper för att vi skulle diskutera uppdraget, jag hamnade självklart tillsammans med tjejen som alltid ska snacka om autism. Nu vet jag i alla fall varför. Oväntat nog skrev hon om autism även i uppdraget, hon berättade varför, vilket var att hon nämligen jobbar som ledsagare åt autistiska ungar. Jag som alltid trodde att hon själv var autistisk, men det kan hon ju visserligen fortfarande vara. Vi blev snabbt klara i vår grupp så vi kunde med gott samvete dra oss hemåt, vilket jag med nöje gjorde.


Kommentarer
Postat av: Vivvi

hahaha :D dåligt av lärarn att förbjuda sådana vackra sånger. Om 29 dagar får du ju dock sjunga den hur mycket du vill ;D haha!

2008-05-06 @ 20:12:03
URL: http://foamy.blogg.se/2008

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0