Det är bara att tuta och köra!

Nu var det hela fem dagar sedan jag bloggade sist, hur har ni stått ut med att vänta?

Så, vad har hänt i mitt fullspäckade liv de senaste fem dagarna?


Jo, i torsdags var jag iväg med killen och en polare för att polaren skulle köpa ny stereo, nya högtalare och en GPS till sin nya bil. Efter det bar det av till Nynäshamn för att hämta en kamera. Det förklarar det att jag inte var hemma för att kunna ge Veronica den pluggmotivationen hon så prompt kräver att JAG ska ge henne. Inte kan väl jag rå för att jag är en sådan energigivande person som jag är, och att andra behöver energi från mig för att kunna utföra sina nödvändiga bestyr.  


I fredags var jag på krogen och firade en bekant som fyllde 18. Det blev inte en särskilt långvarig krogrunda för min, killens och en annan bekants del. Vi for hem redan vid elva på kvällen, ändock kom vi inte hem förrän vid ett på natten. Jag säger då bara det, SL kan gå och slyna sig nere i sanddyn av Mississippis långa syndafloder med rötfläsk och kroppsbestyckningar från folk med hudhandikappade attribut. Pendeltågen var försenade hela dagen, med hela tjugo minuter, ända från när jag åkte till skolan tidig morgon, till sista tåget. Hur är det möjligt?  


Igår, lördag, åkte jag, killen och en bekant till Hässelby för att fira min väns pojkvän som fyllde år. Vi satt ute på en fotbollsplan i den kokheta värmen. Att vara dunderförkyld och sitta och svettas på en fotbollsplan är väl inte direkt någon idealsituation. Dessutom var det personer där som fortfarande levde med 90-talets suspekta skinheadmentalitet, en kille hällde öl i den andra killens mat, vilken i sin tur kastade ölflaskor, vilka träffade den första killen i ansiktet så det sprutade blod från hakan. Vi bestämde oss strax därefter för att dra oss hemåt. Det var lite småtråkigt att åka ifrån mina vänner som stannade kvar, men vi har åtminstone planerat att ha en Astrid Lindgrenmaraton inom de närmsta veckorna. Vilket går ut på att kolla igenom en jävla massa filmer av Astrid Lindgren, vem kan motstå Pippi, Lotta, Emil, Madicken, alla barnen i Bullerbyn och inte minst alla ungar i Saltkråkan?


Idag ska jag försöka tillägna resten av tiden till att plugga till min psykologiuppsats, vilken ska vara inne senast tisdag. Jag som knappt har börjat med den än, Rest In Peace, me!


Kommentarer
Postat av: Vivvi

hihi jag trooor på dig! :D sista vi gör i psykologin ju! :) Lycka till!

2008-05-12 @ 20:59:50
URL: http://foamy.blogg.se/2008
Postat av: Sofie

Jaaaa! Astrid lindgren marathon :P jag lääängtar.. fan va kul de ska bli :D:D

2008-05-18 @ 14:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0