Suckeeeers

Nu kanske ni undrar "vad fan har hänt den senaste veckan". Då kan ju jag direkt säga att detta inlägg främst kommer handla om studentdagen, ja otroligt va? Nu har jag äntligen tagit studenten, jag slipper skolan för all framtid, nåja i några år åtminstone.


Hur som helst så började dagen tidigt, redan vid fem stod jag i duschen, för att sedan vara på vippen att sätta på mig vanliga kläder då jag för en stund glömde bort att det var studenten. När jag väl ätit frukost och satt på mig mina studentkläder så glömde jag nästan studentmössan när jag var på väg ut. Här kan vi snacka om att man är rejält taggad inför studenten, va?
 

I gullmarsplan mötte jag upp Veronica så vi tillsammans kunde gå till skolan. Vid kvart över åtta var det dags för fotografering, men Veronica den svikaren tog inte något enskilt kort. Efter fotograferingen skulle vi samlas med basgrupperna. När vi satt där inne så gav vår PH (personlig handledare, som en mentor för de som inte förstår) oss en varsin bok som hette "Konsten att vara snäll", hur ska man ta det?


Efter lite mösskrivningar gick jag och Veronica till parken vid globen för att insupa oss lite glädje av friheten vi efter bara några timmar skulle ha, insupa champagne gjorde vi väl också. Hur som haver stannade vi inte där en längre stund då vi tyckte att det blev lite långtråkigt där, så vi begav oss istället tillbaka till skolan. Där stötte vi på några andra ifrån samhällsprogrammet, jag vette fan om de går i samma basgrupp, men jag tror inte det, och gick med dem till parken igen. Där stannade vi sedan tills studentlunchen skulle börja. Men vi kom tyvärr sent till lunchen, då någon från aftonbladets sportbladet ville "intervjua" oss. "Intervjun" gick ut på att han skulle hålla fram någon plastgubbe som föreställde en fotbollsspelare varvid vi skulle gissa på vem denna filur kunde vara. Eftersom jag suger på allt vad fotboll heter fick jag helt enkelt gissa på de namn jag vet kommit upp i fotbollssammanhang. Jag fick rätt efter en tredje gissning, vilken var i turordningen "David Beckham, Henrik Larsson och Fredrik Ljungberg". Så numera är jag då en tv-kändis, eller Internetkändis snarare. Redigt fult var det dock att varken Veronica eller Krullet, som han kallas, kom med på själva sändningen. Det var säkert bara för att båda gissade rätt på första försöket. Sniket.


Till lunch fick vi någon kyckling, Gordon blue tror jag att någon nämnde. Den var faktiskt riktigt god, men lite sur blev man dock på att de inte kunde ha lagat lika god mat under resten av året istället för bara just en dag. Inte ska man väl klaga för mycket heller, det kunde ju ha blivit värre, vi kunde ju ha fått deras äckliga pastasallad till studentlunch. Under lunchen var det folk från andra årsklasser som uppträdde, och jag säger då det, hoppas de inte satsar på någon sångkarriär. Lärarna får gärna ställa upp på någon rolig Lets Dance parodi, för deras uppträdande var förbannat kul. Vår PH i en blond peruk, svensk landslagströja och en blå tyllkjol dansandes som en bimbo, det är nog oslagbart, för nog fan kunde man gissa på att han hade något sådant undangömt inom sig. Sedan kom även min lärare i ekonomi fram på "scenen" med en sån där Alladin hatt, dansandes till någon gammal hiphoplåt ifrån 80- eller 90-talet.


Men är det inte hemskt så säg, jag fick inte den där pirrande känslan av att skolan är slut förrän precis vid utspringet. Den kom ju i alla fall, så dagen var ju inte förstörd, men den kunde kommit tidigare tycker man. Efter att ha sprungit ut var det ett jävla sjå att hitta min familj och vänner. Till slut hittade jag dem i alla fall och vi begav oss hemåt. När vi väl var hemma fick jag smörgåstårta och presenter.


Senare på kvällen bestämde jag och min brors flickvän oss för att vi skulle bada. Två av mina vänner var tvungna att åka hem tidigt så de följde inte med, men resten av högen gjorde det. Det vill säga, jag, Emma, min bror och hans flickvän och självklart min pojkvän. Vattnet var till en början väldigt kallt, men efter att ha legat i ett tag blev det faktiskt skönt. När vi kommit hem igen högg vi in på resterna från smörgåstårtan och därefter försvann de flesta till sina håll, jag och Emma gick ut och spelade lite badminton. Redan vid nio på kvällen slocknade jag, med kläder på och allt.


Det var egentligen meningen att jag på kvällen skulle åka med Veronica in till stan för att gå på någon krog, men då jag var så trött bestämde jag att vi skulle skjuta på det. Det går la bra, aight?


Kommentarer
Postat av: Vivvi

hahha fan vaad sköönt! :D

Haha fast det var rätt sjukt vad trött man blev på kvällen. NU är vi fria :D woohoo!

2008-06-08 @ 13:44:49
URL: http://foamy.blogg.se/2008

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0