Sommar, sommar och... utgifter

Förlåt, förlåt, förlåt Vivvi! Jag vet att jag lovade att jag skulle blogga igår, skäms på mig! Jag fastnade istället med ett spel, det första battlefield Vietnam spelet. Så nu får du helt enkelt glädja dig åt dagens blogguppdatering istället.

Idag måste jag ner till biblioteket och lämna tillbaka en bok som jag lånade till psykologiuppsatsen. Den skulle egentligen ha återlämnats för tre dagar sedan, så jag får hålla tummarna för att jag inte blivit skuldsatt på grund av det. Jag har inte råd att slänga ut pengar på en bokjävel, jag har trots allt en del utgifter nu i sommar, så pengarna jag fick på studenten kommer verkligen gå åt. I slutet av juli ska jag nämligen till Estland på en veteranträff. Hotellet kommer gå på 1000 kr, plus att jag måste betala kringkostnader; såsom mat, dryck och lite shopping möjligtvis. För en students plånbok känns det, även om killen min sa att han kunde betala hotellet också, men det totalvägrar jag då han trots allt har betalat båten, så det är inte mer än rätt att jag åtminstone betalar något för mig själv. Även om jag bara betalar halva priset för hotellrummet. Jag borde nog ta mig i nackskinnet och skaffa mig ett jobb, men jag får ångest. Ångest över att det här kan komma att vara den sista sommaren i frihet tills jag går i pension. Kanske att jag kan skaffa mig ett deltidsjobb tills sommaren är över, men vart?

Idag ska jag även försöka hitta någon klänning jag kan ha till imorgon, när jag ändå ska ner till centrum. För imorgon ska jag på lillkillens skolavslutning, och jag måste ju se lite somrig ut känner jag. Så redan idag åker vi ner till killens morsa, för lillkillens skolavslutning börjar så tidigt som halv nio på morgonen men vi behöver vara på plats redan vid åtta, om vi ska åka imorgon blir det en jävla tidig morgon. Så nu ikväll blir det en två timmars lång tågresa.


Jag vet inte när vi kommer hem, om vi kommer vara kvar över hela helgen eller om vi åker hem imorgon kväll, det återstår att se. Det blir packning för hela helgen i alla fall, utifall att det blir en längre vistelse än en natt.


Jag måste även tillägga att killen min är så förbannat söt, han kan till och med pussas när han sover.


Kommentarer
Postat av: Vivvi

haha :D jag förlååter dig vääl, för den här gången :D mahaha!



Hoppas du får det kul på avslutningen och i Estland, det finns många rosa hus där :D

2008-06-12 @ 11:23:48
URL: http://foamy.blogg.se/2008

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0