Här händer det grejer!

Nu är det måndag, och jag har hunnit med rätt mycket sen i torsdags. I torsdags åkte jag då till Örebro, somnade strax efter att vi kommit dit. På fredagen hade killens son skolavslutning så vi begav oss till kyrkan, som dessvärre var proppad med människor och vi var ändå där 20 minuter innan själva avslutningen skulle börja. Där kan man snacka om engagerade föräldrar. Eftersom vi fick stå längst bak i kyrkan så kunde inte jag se så mycket av killens son när det var hans klass som skulle ta plats och sjunga. Efter kyrkan åkte vi hem till sonens mamma och fikade lite. Efter det var det time att åka tillbaka till Örebro till killens mamma, sonens farmor och min svärmor.

På lördagen skulle sonen iväg på en maskeradfest, så vi åkte iväg och kollade på lite maskeradkläder på morgonen. När vi sedan hittat det vi skulle ha lämnade vi av sonen hos hans morsa för att sedan åka tillbaka till Örebro igen. Strax efter att vi kommit dit åkte vi iväg till Karlstad för att träffa några av killens polare. Så kvällen spenderades i Karlstad, där vi grillade och snackade lite skit. En sak som nämndes den kvällen som gjorde att jag nästan vek mig av skratt var när en medelålderskvinna berättade om gubben sin som en gång, när hon hade väldigt bråttom iväg, satt i soffan helt naken med ett träningsbälte från tv-shop runt magen och en cigg i handen medan hon frågade vad som tog sån tid. Gubbens svar var klockrent, vilket han tydligen även sagt mycket seriöst "Jag tränar!".

Efter många om och men kom vi även iväg från Karlstad till slut och vi var inte tillbaka till Örebro förrän sent på natten. Den kvällen slocknade jag ett antal gånger i bilen, vilket killen inte tyckte var lika kul då han i bilen plötsligt utbrast "Du är ett väldigt tråkigt färdsällskap". När han sa det höll jag mig vaken, men då var vi redan i Örebro, så det gjorde väl inte någon större nytta.

Jaha, det var allt från helgen då. Men nu har det hänt lite annat roligt också, jag har nämligen fått jobb. Här kan vi snacka om att man kan ha en jävla tur. I det näst sista inlägget skrev jag om hur jag borde skaffa mig ett jobb, och plötsligt öppnar sig himmelen, och ner faller ett jobb. Danke schön, liksom!

Även om ena arbetskamraten inte direkt är någon jag vill jobba med något mer, då han var en aning irriterande och vidrig. Efter att den första uppgiften var klar och vi skulle hugga in på den andra uppgiften, vilket innebar att vi skulle vara tvungna att åka genom skogen, så säger han plötsligt "Vi måste åka in i skogen, du och jag in i skogen" och skrattade därefter, ett äckligt skratt var det också. När vi sedan gjorde en annan uppgift satt han och stönade. Lyckligtvis nog kom kusinens kille till undsättning, han kom och frågade om hjälp. Eftersom både jag och kusinen ville bli av med den äckliga kollegan sa hon direkt "han får hjälpa dig", men nu är det så att kusinens kille inte heller är särskilt förtjust i denna läskiga man, vilket jag förstår. Jag menar, denna läskiga kille frågar kusinens kille om han inte kunde hålla honom i handen medan han skulle göra någonting, bara det talar väl om vilken sjuk varelse vi har att göra med. Jag får helt enkelt bita ihop och ta mig igenom dessa månader jag ska jobba, även om jag inte gillar alla kolleger, men man kan ju inte få allt här i livet, eller hur?


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hoppas du får en trevlig kväll :)

2008-06-16 @ 18:57:36
URL: http://wlisa.blogg.se/
Postat av: Vivvi

Sitter ute på landet och det är så soligt att jag inte ser vad det står :D jag vet faktiskt inte ens om jag är inne på rätt blogg, men heja linda ändå?! :D haha!

2008-06-20 @ 12:45:51
URL: http://foamy.blogg.se/2008

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0