Nu kommer ni bli avundsjuka på mitt äventyrliga liv

Jag måste säga att mitt liv har blivit otroligt händelserikt sedan jag började jobba på golfbanan. För några veckor sedan lyckades jag köra ner i en bunker med ena gräsklipparen, varvid chefen var tvungen att bogsera upp den. Jag har lyckats krocka med gräsklipparen med min kusin på en annan gräsklippare, som tur var gick de inte sönder, det blev bara lite småmärken. I fredags skulle jag klippa runt en green, det var på tok för brant där jag körde vilket slutade med att jag baklänges gled ner för backen och ner i ett buskage. I lördags körde jag för fort med greengräsklipparen över den alldeles för guppiga gräsmattan vilket resulterade i att aggregatet lossnade på höger sida. Jag har även lyckats med det förr, då hade jag precis tvättat den och aggregatet lossnade när jag lämnade tvättplattan. Jag har även haft sönder bunkerkrattan, spaken som man drar i för att fälla upp och ned krattan med klarade inte av min styrka och gick av.


Igår hände nästa olycka, men då innan jag börjat jobba. Personen jag fick skjuts av (jag nämner inga namn) tyckte att det skulle bli kul att slira lite vid den skarpa kurvan in till jobbet. Det hela resulterade i en fin parkering nere i diket. Jag ringde min chef och berättade hur det låg till och frågade om han kunde bogsera upp oss med traktorn, han sa då att han var ledig idag och skulle ringa sin son (som även han jobbar där). Efter att alla arbetskolleger kört förbi och skrattat åt vårt lilla missöde kommer äntligen chefens son, med den LILLA traktorn, den stora ville inte starta. Som tur var, var det ingen svår match för den lilla traktorn att få upp oss och jag kunde äntligen komma till jobbet.  


Så här går det när man ska leka rallykung.

Kommentarer
Postat av: EmssiPemmsu

Gamla gubbar ska inte vara ute på vägarna ;)

Om jag menar din far eller sambo får du avgöra :p

2008-07-18 @ 02:17:36
Postat av: Fredrik

Jag har hört att både hennes far och hennes sambo kör som gudar:P

2008-07-21 @ 11:22:33
URL: http://halldis.blogg.se/
Postat av: Vivvi

Hahahah :D Det där låter skitbra rakt igenom. Heja heja Linda :D

2008-07-21 @ 20:12:02
URL: http://foamy.blogg.se/2008

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0