Bastarder med bengaler

Jag är inte direkt snabb när det gäller uppdateringar av bloggen, men det har sina naturliga förklaringar. De senaste två veckorna har jag och killen haft en "inneboende" i form av en göteborgare. Därav har min tid vid datorn inte ens kunnat uppskattas till 2 timmar, den är alltid ockuperad. Fast ja, jag har ju inte ens satt mig där när båda varit borta hela dagar, så att det är deras fel kan jag ju knappast skylla på.


Nu har vi hur som helst två tyskar och två skottar boende hos oss också, de åker visserligen hem idag, men de har sovit hos oss i tre nätter. Hela lägenheten ser numera ut som en gigantisk säng. Därför valde jag att istället åka hem till mina föräldrar över helgen. Så nu tänkte jag att jag skulle passa på att uppdatera bloggen lite, och även göra om designen.


Igår var det som bekant den årliga Salemmanifestationen. Vilket de flesta i Salems kommun verkar känna igen som "dagen då de blir berövade på sin frihet". Men av vilken anledning känner de att de blir berövade på sin frihet? Är det pågrund av stenkastarna, eller fackelbärarna? Ska man tro alla medier så är det på grund av fackelbärarna, hur man än vrider och vänder på det så är det alltid fackelbärarnas fel. På vilket sätt är dessa fackelbärare ett hot? De är varken våldsamma eller högljudda, de går lugnt och sansat ett tåg (likt vilket fackeltåg som helst) medan motdemonstranterna (inte alla, men de flesta som väljer att vara kvar efter deras egna demonstrationer) kastar sten mot polisen och tänder bengaliska eldar. Nej, men det är fackelbärarnas fel, för de är nazister, och de andra är bara där för att nazisterna är där. Så om inte nazisterna skulle vara där, då skulle inte motdemonstranterna tända eld på skolor, bilar, soptunnor, containrar och kasta sten och bengaliska eldar på polis och brandkår, vilket de gjorde förra året. Men snälla, någonstans måste det väl för fan finnas en spärr? Eller är det helt plötsligt okej att använda sig av det argumentet? Ska vi alla krypa tillbaka ner i sandlådan då? Jo men visst, jag ska gå runt på stan och klippa till varenda person som tycks kolla snett på mig eller vad som, för då kan jag ju lätt skylla ifrån mig på att "det var ju hon/han som börja".  Nej, nu lämnar jag den här diskussionen innan jag blir alltför frustrerad.


Eller, jag lämnar detta inlägg helt och hållet för att ge tid åt att designa min blogg. Vi får se hur lång tid det tar tills jag skriver nästa inlägg.


Hej då!


Kommentarer
Postat av: Vivvi

2008-12-07 @ 13:46:27
Postat av: Vivvi

Määh :o råkade trycka enter :D haha!

meen ska bli kul att se din nya design :D

2008-12-07 @ 13:47:14
URL: http://foamy.blogg.se/2008
Postat av: kusin 7 oktober

haha skön design du har :P

2008-12-07 @ 18:33:06
URL: http://lunntan.blogg.se/
Postat av: soffan

de var trevligt o ses en liten stund i lördags :) vi får ta tag med vart vi ska ha julmiddagen nån stans så de verkligen blir av :)

Frän Design på din blogg också!

Kram

2008-12-08 @ 17:23:28
URL: http://lifeisbetterblond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0