Jag har lite sår, och några översvämningar.

På söndagsmorgonen märkte jag hur otroligt mycket vatten det kommit över bara en natt. Det gick inte att köra upp på en kulle på fyrans green, det var dyngblött vilket bara resulterade i ett förbannande spinn. Grusvägarna var helt förstörda, det var diken där det inte skulle vara diken, om än relativt små diken. När jag till slut kommit över till andra sidan golfbanan ser jag att det är en stor sjö vid femmans green, vilket gjorde att jag var tvungen att ta en jävla massa omvägar för att inte fastna med klipparen i pölen. När jag väl klippt klart den greenen åkte jag ner till sjuans green, där jag får se att hela fjortons fairway har blivit till en fors. En stackars gubbe var nästintill tvungen att vada över för att komma till sin trånande boll. Jag kan inte för mitt liv förstå att en golfare har så stark vilja att de i ösregn väljer att fortsätta sin påbörjade runda. Bron som gick över från trettons fairway och fjortons fairway var även den helt vattentäckt, så det var inte heller något vidare alternativ för den golfare som inte ville bli blöt. Jag var tvungen att ta en omväg för att kunna klippa trettons green, vilken jag annars bara behöver åka över fjorton för att komma till, nu var jag istället tvungen att köra hela femtons fairway och hela trettons fairway för att komma till trettons green. Det var även översvämning vid femtons tee (utslagsplatsen för de oförstående). Även sextons fairway hade en ny damm, mitt på fairway, mellan två åar som vid det här laget var mer likt en förenad fors.


Det där kände till och med jag blev lite tråkigt att läsa, men jag kände ett behov att få beklaga mig lite över helgens missöden.


Igår träffade jag två vänner över en fika, det var riktigt kul att få träffa dem igen, jag har nämligen inte träffat dem på närmare en månad. Det har hänt otroligt mycket sedan dess, så vi hade en del att prata om, både roliga och tråkiga saker. När jag väl skulle åka hem därifrån bestämde jag mig för att gå hela vägen från Sveavägen till Karlbergs station, det var ett mycket dåligt val. Jag hade på mig ett par nya skor som tidigare gett mig skavsår. Den här gången blev det värre. Jag kunde knappt gå hem från bussen, så ont gjorde mina fötter. Idag har jag ett varande sår på undersidan av vänster fot, en stor blåsa på vardera häl.


Fjortons fairway, nytt hinder: Fors


Den röda pinnen brukar befinna sig två meter upp på land.


Kusinens rallyåk.


Ratten till mitt rallyåk.
Fast jag hatar maskinen.


Wööw, min första egobild i ett blogginlägg.

Kommentarer
Postat av: Vivvi

HAHAHA :D sjukt roliga bilder! Heeja Linda :D

2008-08-13 @ 20:08:27
URL: http://foamy.blogg.se/2008

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0