En halv veckas bravader, nedpräntat

Under den senaste veckan har jag hunnit med en hel del festligheter. Jag har hunnit med både att gå på studentskiva och firat killen som muckat.


I onsdags var det då mina två vänners studentskiva. Det var 70-talstema, så jag fick spöka ut mig i ett par ljusa utsvängda jeans och ett par rosa Elton John-brillor. Skivan var tyvärr inte något vidare kul då vakterna var ett par imbecilla glädjedödare, då de inte ville släppa in fem stycken ur vårat sällskap då de ansåg att "de var för fulla", trots att några av dem inte ens druckit en droppe. Jag träffade däremot på en klasskamrat på skivan, men vi pratades inte vid, han var där med sin indian till flickvän.


I fredags var jag och killen ute och käkade med den före detta örebroaren. Han hade bestämt sig för att bjuda mig och killen på mat, för att fira att killen äntligen är fri. Det var ruskigt gott, och jag måste verkligen säga tack, tack för att jag nästan fick rulla hem på grund mat och belåtenhet.


I lördags var det spelning i Gula Korsets regi. Även det var väldigt kul, jag fick tillfälle att träffa vänner jag inte sett på ungefär ett halvår. Det var ljuvlig stämning, fin och trallvänlig musik och trevligt folk. Värt att nämnas är även att killen fick en låt tillägnad sig, det var lite sött.


Enda nackdelen denna helg skulle väl då vara att ett gäng från AFA/RF skulle komma och leka badboys under spelningen. Jag såg visserligen inte skymten av dem förrän jag var på väg hem. Vi gick lugnt och sansat upp mot gullmars, när man plötsligt ser en skock maskerade småpojkar stå med påkar vid andra änden av tunneln skrikandes "Kooooom dåå, rassesviiiin" med sina pipiga stämmor. Dessvärre hade jag ingen större lust att springa efter dem med killarna i sällskapet då mina skor var mindre springvänliga. Jag hann dock se att de små parasiterna flydde fortare än kvickt när våra grabbar kom efter dem. När de sedan varit borta ett tag bestämde vi damer oss för att knata vidare mot gullmars för att kunna ta oss hem. Då mitt färdsällskap försvunnit uti tomma intet blev jag glatt överraskad av att Max och hans brud stod uppe vid bussarna, så jag åtminstone slapp stå och vänta på nattbussen själv då detta patrask rörde sig i närheten. De kan ju olyckligtvis bara gå på då de är i numerärt överläge.
 

Jag gör mig fin som hippie

Kommentarer
Postat av: Vivvi

hahahah :D allt det här har du ju inte berättat.
Den här bloggen får du uppdatera bättre så att jag kan hänga med i ditt liv hörru! ;D

2008-04-28 @ 22:56:25
URL: http://foamy.blogg.se/2008
Postat av: Sofie

Jädrans snygg bild du har där! ;)

2008-05-05 @ 19:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0